<電子ブック>
GPU-Based Interactive Visualization Techniques / by Daniel Weiskopf
(Mathematics and Visualization. ISSN:2197666X)
版 | 1st ed. 2007. |
---|---|
出版者 | Berlin, Heidelberg : Springer Berlin Heidelberg : Imprint: Springer |
出版年 | 2007 |
本文言語 | 英語 |
大きさ | XV, 312 p : online resource |
著者標目 | *Weiskopf, Daniel author SpringerLink (Online service) |
件 名 | LCSH:Information visualization FREE:Data and Information Visualization |
一般注記 | Scientific visualization has become an important tool for visual analysis in many scientific, engineering, and medical disciplines. This book focuses on efficient visualization techniques, which are the prerequisite for the interactive exploration of complex data sets. High performance is primarily achieved by devising algorithms for the fast graphics processing units (GPUs) of modern graphics hardware. Other aspects discussed in the book include parallelization on cluster computers with several GPUs, adaptive rendering methods, multi-resolution models, and non-photorealistic rendering techniques for visualization. Covering both the theoretical foundations and practical implementations of algorithms, this book provides the reader with a basis to understand and reproduce modern GPU-based visualization approaches HTTP:URL=https://doi.org/10.1007/978-3-540-33263-3 |
目次/あらすじ
所蔵情報を非表示
電子ブック | 配架場所 | 資料種別 | 巻 次 | 請求記号 | 状 態 | 予約 | コメント | ISBN | 刷 年 | 利用注記 | 指定図書 | 登録番号 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
電子ブック | オンライン | 電子ブック |
|
|
Springer eBooks | 9783540332633 |
|
電子リソース |
|
EB00232861 |
書誌詳細を非表示
データ種別 | 電子ブック |
---|---|
分 類 | LCC:QA76.9.I52 DC23:001.4226 |
書誌ID | 4000116483 |
ISBN | 9783540332633 |
類似資料
この資料の利用統計
このページへのアクセス回数:1回
※2017年9月4日以降